Тази зима е доста шантава – ту топло, ту студено, ту средна работа. Ето още няколко съвета за по-лека и безаварийна зима:
1. През зимата е хубаво да имате следните неща в колата:
- метличка и лопатка за сняг
- пликче с 2-3 кг пясък
- здрави и топли работни ръкавици
- задължителното оборудване – резервна гума, крик и пр.
- Ако имате вериги и кабели за подаване на ток – не ги оставяйте в къщи.
2. Не оставяйте колата паркирана на ръчна спирачка за дълго време, защото може да замръзне, а това е доста неприятно.
3. Почиствайте цялата кола от натрупаният сняг. Доста е неприятно при рязко спиране всичкият сняг от тавана да се стовари на предното ви стъкло, а да не забравяме, че при по-бързо каране снегът хвърчи назад, което пречи и на колите зад вас. Намерете своята четка за сняг ТУК.
4. Не е лоша идея, преди големи студове, да напръскате с WD-40 (или аналогичен спрей) ключалките на колата (включително и на багажника).
5. В резервоара за чистачките сипете зимна течност, за да не замръзва. Доста е неприятно като ви се зацапа стъклото да не можете да го изчистите, а това ще се случва често през зимата. Зимната течност за чистачки може да помогне и при размразяването на предното стъкло сутрин.
6. Намажете гумените уплътнения на вратите с глицерин (50мл. е под 2лв. в аптеките) , за да ги предпазите от залепване. Ако все пак вратите са залепнали не дърпайте силно, за да не счупите дръжката. Не се изкушавайте да ги заливате с гореща вода – няма да повярвате колко бързо, ще замръзнат след това. Ако шофьорската врата не се отваря, влезте през, която успеете да отворите и отворете другите отвътре.
7. Избягвайте евтин антифриз и не вярвайте много на надписи от сорта “до -60″.
8. Купете си кабели за подаване на ток, ако нямате. Гледайте дебелината на кабела – не на самата обвивка, а на жицата вътре. За по мощните коли и за дизеловите трябват по-дебели кабели. Като вържете акумулаторите на двете коли, оставяте подаващата ток кола да поработи 10-тина минути, така и падналия акумулатор ще се съвземе малко и ще помага при паленето. След като закъсалата кола запали, не забравяйте, че трябва да се покара малко, за да зареди отново акумулатора.
9. Ако нямате много добър акумулатор, при много ниски температури, преди да запалите включете фаровете за около 20 секунди и след това като ги изгасите изчакайте още 10-тина секунди преди да запалите. По този начин реакцията в него ще го загрее малко, а изчакването след това ще му даде малко възможност да събере малко сила.
10. Като купувате акумулатор е хубава да вземете една идея по-силен от това, което се полага за колата ви. Естествено преди това се уверете, че ще се побере на мястото му.
11. Веригите могат да са изключително ценно нещо, особено ако пътувате в планински райони. Като ги купувате гледайте да са тип “меча стъпка”. Обикновените помагат при боксуване, но не и при спиране. “Мечата стъпка” се справят добре и в двата случая. Уверете се, че знаете и как се поставят преди да ви се е наложило.
12. Хубаво е като запалите колата да я оставите да поработи няколко минути преди да потеглите. Това не само намалява разхода след това, но и пази двигателя.
xAuto Ви пожелава, приятна и безаварийна зима!
Тази статия все още няма коментари